21-22 січня в Києві відбувся XVI Всеукраїнський методичний семінар для освітян «Нова українська школа: навчання / знання про Голодомор та інші геноциди», організований Українським науково-дослідним та освітнім центром вивчення Голодомору (HREC in Ukraine). Це перший із серії семінарів у 2025 р. під загальною темою «Як розповідати історію українським дітям», у рамках яких провідні науковці, методисти, автори програм і підручників обговорюватимуть процес творення змісту майбутніх навчальних матеріалів з історії України та світу: що є найвагомішим з того, що має бути представлене у підручниках, хто є герої, а хто злочинці, як говорити про трагічні явища воєн і геноцидів, не травмуючи дитину, а допомагаючи їй стати сильнішою, як вписати українську історію в європейську і світову, але при цьому не втратити, а увиразнити своє. До участі у заході був запрошений д-р Ігор Щупак.
Під час семінару важливі питання методології історії висвітили українські науковці: директорка Державної установи «Енциклопедичне видавництво», докторка історичних наук Алла Киридон (про концепт «глобальної історії»); завідувач відділу Інституту української археографії ім. Михайла Грушевського НАН України, доктор історичних наук Ігор Гірич (щодо актуальності історичної спадщини Михайла Грушевського). Серед доповідачей були й закордонні освітяни: виконавчий директор Європейської асоціації історичної освіти EuroClio Стівен Стегерс; вчитель історії, Амбасадор EuroСlio Яцек Станішевський; професор Кафедри українознавства Торонтського університету, член Ради директорів UJE Пол-Роберт Магочій.
Активне обговорення відбулось щодо запропонованого змісту історичного матеріалу ДРУГОГО КОНЦЕНТРУ – 7-9 класів, адже в ході реалізації реформи освіти у три роки потрібно «вкласти» навчальний матеріал від історії Стародавнього світу до сьогодення, в курсі єдиного україноцентричного інтегрованого курсу історії. На семінарі були представлені проєкти двох варіантів визначеного змісту. Автори першого – д-р Ігор Щупак і Дмитро Секиринський. Другий варіант представили д-р Марʼян Мудрий і Роман Пастушенко. У ході активного обговорення було вирішено доопрацювати та спробувати синтезувати обидва варіанти в єдиний, над яким продовжити спільну роботу.
https://tkuma.dp.ua./ua/2015-02-17-11-50-31/novosti/3849-xvi-vseukrajinskij-metodichnij-seminar-dlya-osvityan-nova-ukrajinska-shkola-navchannya-znannya-pro-golodomor-ta-inshi-genotsidi#sigProIda9ae8b2104