УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ОСВІТНІЙ СЕМІНАР ІНСТИТУТУ «ТКУМА» ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

ЩОРІЧНА НАУКОВА КОНФЕРЕНЦІЯ НІМЕЦЬКО-УКРАЇНСЬКОЇ ІСТОРИЧНОЇ КОМІСІЇ

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

«МАРАФОНИ ПАМ'ЯТІ» З ІСТОРІЇ ГОЛОКОСТУ ДЛЯ МОЛОДІ

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

МІЖНАРОДНИЙ КОНКУРС ТВОРЧИХ РОБІТ ШКОЛЯРІВ, СТУДЕНТІВ, АСПІРАНТІВ ТА ВЧИТЕЛІВ «УРОКИ ВІЙНИ ТА ГОЛОКОСТУ – УРОКИ ТОЛЕРАНТНОСТІ»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

МІЖНАРОДНИЙ МІЖРЕЛІГІЙНИЙ МОЛОДІЖНИЙ СЕМІНАР «КОВЧЕГ»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

ОСВІТНІЙ СЕМІНАР ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ ВЧИТЕЛІВ У ЯД ВАШЕМ (ЄРУСАЛИМ, ІЗРАЇЛЬ)

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

ПРЕЗЕНТАЦІЯ ВИДАНЬ ІНСТИТУТУ «ТКУМА» СПІЛЬНО З МІНІСТЕРСТВОМ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

Літня школа у Львові

14 липня – 8 серпня в центрі Центр міської історії (м. Львів) пройшла літня школа «Єврейська історія та багатоетнічне минуле: дискусії та підходи до вивчення суспільства, культури та спадщини у Центральній та Східній Європі». Учасниками школи стали 18 молодих вчених, що були відібрані на конкурсній основі напередодні, серед них – д-рОлександра Леонова, науковий співробітник Інституту «Ткума».
Школа має на меті привернути увагу молодих дослідників до багатоетнічного минулого України. Школа фокусувалася на єврейській історії та культурі України і загалом Центрально-Східної Європи, проте пропонувала більш комплексний підхід, представляючи різні національні, соціальні та індивідуальні перспективи. Такий підхід має на меті стимулювати істориківдо впровадження міждисциплінарних підходів та багатовимірних аспектів до вивчення суспільств, які в минулому мали багатоетнічну та багатокультурну складову, заохочувати до впровадження нових контекстів в дослідженнях історії України.

Множинність ідентифікацій та ідентичностей – чи це національних, релігійних, соціальних чи державних, що змінювалися в часі і просторі, проходячи через сім'ю, сусідство, дільниці, інституції та міста, загалом – була інтегрована в семінари та лекції. Частина програми стосувалася масових і часто насильницьких змін ХХ століття, які відбулися в Центрально-Східній Європі і залишили нам конкуруючі спадщини, які потребують дослідження, вивчення, аналізу, інтерпретації, рівно ж як публічного обговорення та увіковічення.

Чотиритижнева програма – це можливість поглибити знання і обізнаність з найновішими підходами та дискусіями у вивченні та викладанні суспільств з багатокультурною спадщиною. Таким чином організатори намагаються заохотити молодих істориків та гуманітаріїв до реалізації нових дослідницьких проектів про складне багатоетнічне минуле України та до застосування нових методів і інтерпретацій. «Важливо не лише сприяти усвідомленню  про знищені і переселені громади, які до Другої світової війни населяли терени сучасної України, і ширше регіону Центрально-Східної Європи, але й сформувати нові культурні і історичні наративи, в тому числі з допомогою ширших публічних обговорень», – запевняють організатори.
Щодня, окрім вихідних, учасники відвідували: два заняття з їдиш і два заняття з запропонованих курсів з історії. Заняття проводились у різних форматах: лекції, семінари, дискусії, показ і обговорення художніх та документальних фільмів. До кожного курсу були підготовані читанки і надіслані учасникам за півтори місяці до початку школи для підготовки до занять.
Програма передбачала також гостьові лекції, дискусії, перегляди фільмів та екскурсії у Львові та містечках історичної Галичини. Також було заплановано два одноденних семінари – дискусії: про роль музеїв у представлені і усвідомленні багатоетнічого минулого України та виклики і перспективи у викладанні багатоетнічної історії України у школах.
Програму літньої школи реалізовували викладачі із США, Канади, Європи. Учасники школи прослухали курси лекцій проф. Йоханана Петровського-Штерна (Північно-Західний університет, Іллінойс, США) «Євреї у Східній Європі, 1772 – 1991», проф. Сергія Єкельчика (Університет Вікторії, Канада) «Багатокультурність революційної доби в Україні (1917 – 1930)», проф. Джон-Пол Химки (Альбертський університет, Канада), проф. ТарікаСиріла Амара (Колумбійський університет, США). Також протягом місяця студенти школи освоїли мовний курс з їдиш, який викладала справжній фахівець своєї справи др. Йоанна Лісек (Вроцлавський університет, Польща).
До програми курсу увійшли обговорення та аналіз історичних фільмів, зустрічі з дослідниками та численні круглі столи. Особливо цікавою булалекція польського історика Яна Грабовського про польсько-єврейські стосунки у Другій світовій війні в цілому та про роль «гранатової поліції» і польської поліції у знищенні євреїв зокрема. Дискусії викликала зустріч з нащадками нацистських злочинців за назвою «Вина, справедливість, сімейні узи».
Пізнавальною була і екскурсійна програма П’ятої літньої школи «Екскурсія по Львову «Місцями ЗУНР», екскурсія до Дрогобича та Борислава.
Д-р Леонова відзначає, що літня школа відкриває нові горизонти для саморозвитку, окрім того школа стала чудовим майданчиком для налагодження нових професійних контактів.
На завершення літньої школи учасники отримали сертифікат.