Протягом 17–24 лютого у Єрусалимі (Держава Ізраїль) проходив семінар для українських освітян, організований Інститутом «Ткума» та Яд Вашем. Учасниками проекту стали вчителі та викладачі історії, музейні працівники з різних куточків України.
Протягом тижня вони слухали лекції провідних фахівців Яд Вашем –д-ра Фреда Драчинського, д-ра Анни Новіков, разом із Ноа Сігал та Ольгою Дюк знайомилися з інноваційними методами роботи з учнями. Українські педагоги також мали можливість обмінятися досвідом викладання історії Другої світової війни та Голокосту в школах і вищих навчальних закладах України.
Незабутнє враження на учасників семінару справила зустріч із Якобом Векслером: зовсім маленькою дитиною він пережив Голокост, був врятований і вихований польською родиною у католицькому дусі, і лише на схилі днів довідався про своє єврейське коріння.
Програма семінару не обмежувалася лише аудиторною роботою і вивченням експозицій музею. Щоденно була передбачена різноманітна екскурсійна програма: до музея Ізраїлю, Стіни плачу, фортеці Мосада, Мертвого моря та паломницьких святинь.
Пропонуємо Вашій увазі кілька відгуків учасників:
Олена Бурлака (Черкаська обл.)
«Ось і завершилося навчання в Яд Вашем. Було цікаво і надзвичайно повчально. Кожен учасник нашої делегації зміг взяти для себе цінний досвід, ідеї, переконатися в правильності обраного підходу до розуміння проблеми. Найбільше мене вразила людиноцентрична, гуманістична концепція дослідження і висвітлення Шоа (Катастрофи єврейського народу: жодної нотки ненависті - натомість своєрідний заклик бути толерантними та вміти бути вдячними; розуміння того, що подвиг можливий не лише зі зброєю в руках, в будь-якому випадку залишаючись гідною людиною, люблячи та поважаючи свою Батьківщину».
Олександр Шаньгін (Дніпро)
«Приголомшливо, неймовірно… Кожна вправа дня особлива, окрема сторінка досягнення кожного та кожної для всіх учасників з обох сторін. Ми різні - у тому і цінність Світу, і ніхто не має право привласнювати Життя Людини. Як досягти формування навички у поняттях любити і цінувати? Де починається межа ситуативного страху та з’являється синдром Катастрофи? Що первинне – збереження життя будь-якою ціною чи готовність до самопожертви заради блага іншої людини? Як не закріпити формулу: «брехня заради блага» і як не почати проживати чуже життя? А ще, як зупинитися на дискусії, яка відхиляється від теми спілкування у навчальній аудиторії?
Історична експозиція музею Яд Вашем – приголомшливий крик мовчання Імені. Найкращій «вихід» зі стану занурення у свідомість - оглядова екскурсія Єрусалимом. Розповідь пана Ромуальда Якова Векслер – Вашкінель - ретроспектива, життя та перспектива свідка. Приголомшливо! Виклик інтелекту слухачів та реалія життя. Історія носія Імені у голограмі Катастрофи. Щира вдячність усім організаторам за можливість стати учасникам семінару у Яд Вашем!»
http://tkuma.dp.ua./ua/obrazovanie/proekti-dlya-uchiteley/2370-ceminar-dlya-ukrajinskikh-osvityan-u-yad-vashem#sigProIde7ed11c70d