УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ОСВІТНІЙ СЕМІНАР ІНСТИТУТУ «ТКУМА» ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

ЩОРІЧНА НАУКОВА КОНФЕРЕНЦІЯ НІМЕЦЬКО-УКРАЇНСЬКОЇ ІСТОРИЧНОЇ КОМІСІЇ

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

«МАРАФОНИ ПАМ'ЯТІ» З ІСТОРІЇ ГОЛОКОСТУ ДЛЯ МОЛОДІ

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

МІЖНАРОДНИЙ КОНКУРС ТВОРЧИХ РОБІТ ШКОЛЯРІВ, СТУДЕНТІВ, АСПІРАНТІВ ТА ВЧИТЕЛІВ «УРОКИ ВІЙНИ ТА ГОЛОКОСТУ – УРОКИ ТОЛЕРАНТНОСТІ»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

МІЖНАРОДНИЙ МІЖРЕЛІГІЙНИЙ МОЛОДІЖНИЙ СЕМІНАР «КОВЧЕГ»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

ОСВІТНІЙ СЕМІНАР ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ ВЧИТЕЛІВ У ЯД ВАШЕМ (ЄРУСАЛИМ, ІЗРАЇЛЬ)

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

ПРЕЗЕНТАЦІЯ ВИДАНЬ ІНСТИТУТУ «ТКУМА» СПІЛЬНО З МІНІСТЕРСТВОМ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

Протягом 27-28 вересня у форматі онлайн проходив Фінал XXI Міжнародного конкурсу творчих робіт учнів, студентів, аспірантів та вчителів «Уроки війни та Голокосту – уроки толерантності», організованого Міністерством освіти і науки України та Українським інститутом вивчення Голокосту «Ткума». Відкриття розпочалося з хвилини мовчання та вшанування пам’яті загиблих унаслідок збройної агресії рф проти України. А оскільки фінал конкурсу проходив напередодні Дня пам’яті жертв Бабиного Яру, символічним початком заходу стала лекція-бесіда д-ра Ігоря Щупака «Бабин Яр як символ Голокосту, – геноциду, який не мав повторитися, і невивчені уроки історії», під час якої про війни та геноциди минулого говорили через призму трагедії сьогодення.

Цього року учасники Фіналу представили широкий спектр форм виконання конкурсних робіт: це і наукові дослідження з історії та літератури, і пошукові роботи, створені на краєзнавчих та сімейних матеріалах, малюнки і мультимедійні твори, методичні розробки навчальних занять. Обрані роботи будуть опубліковані у виданнях Інституту «Ткума».

Протягом усього дня, що тривав захист конкурсних робіт, оцінювання здійснювало поважне Журі: кандидат історичних наук, заступник директора з питань науково-методичної роботи Державного архіву Вінницької області, Заслужений працівник культури України Фаїна Винокурова (Вінниця); кандидат історичних наук, заступник директора Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума», заступник директора з наукової роботи Музею «Пам’ять єврейського народу та Голокост в Україні» Єгор Врадій (м. Дніпро); кандидат історичних наук, професор кафедри всесвітньої історії та міжнародних відносин Запорізького національного університету Олександр Давлєтов (Запоріжжя); головний спеціаліст Директорату шкільної освіти Міністерства освіти і науки України, Заслужений працівник освіти України Раїса Євтушенко (м. Київ); кандидат історичних наук, професор,завідувач кафедри методики навчання суспільних дисциплін та гендерної освіти Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, голова Всеукраїнської спілки вчителів історії та громадянської освіти, Заслужений працівник освіти України Тетяна Ладиченко (Київ); кандидат наук із соціальних комунікацій, доцент кафедри журналістики Національного університету «Запорізька політехніка», медіатренер Наталія Островська (Запоріжжя); кандидат історичних наук, директор Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума», проректор МПІ «Бейт Хана» (Україна), член Ради директорів UJE (Канада), член Міжнародної ради Освенцимської (Польща), Заслужений працівник освіти України Ігор Щупак. 

Щиро дякуємо конкурсантам за творчість та небайдужість, членам журі - за наполегливу роботу - та, звісно, вітаємо переможців!

 

Студенти

Диплом за ІІІ місце

Маргарита Капцова

(Дніпровський фаховий коледж будівельно-монтажних технологій та архітектури)

Крик тиші: Хроніки однієї долі

Диплом за ІІ місце

Поліна Квашенко

(Дніпровський фаховий коледж будівельно-монтажних технологій та архітектури)

Останній танець в Освенцимі

Диплом за І місце

Мілена Уляницька

(Дніпровський фаховий коледж будівельно-монтажних технологій та архітектури)

Врятована долею

Диплом "За найкращу творчу роботу"

Іванна Чижевич (Луцьк)

(Волинський національний університет імені Лесі Українки)

Цвіт білої акації

Диплом "За активну громадянську позицію"

Віталій Тиняний

(Київський професійний коледж «Синергія»)

Повстання у Варшавському гетто

Диплом учасника Фіналу Конкурсу

Олександр Шинківський

(Київський професійний коледж «Синергія»)

Бабин Яр та збереження пам’яті про Голокост

Учні

Диплом за ІІІ місце

Дар’я Гаврилюк

(Володимирецький ліцей «Колегіум»)

Єврейська громада Володимиреччини в роки Голокосту

Анастасія Заблоцька

(Підволочиський ліцей, Підволочиської селищної ради)

Вічні істини отця Омеляна Ковча

Антоніна Скороход

(Запорізька гімназія № 45)

Діти та війна: досвід історії та сьогодення

Диплом за ІІ місце

Ганна Попсуйко

(Борщівський ЗЗСО І-ІІІ ст. ім. Я.П.Горошка)

Тіні Голокосту крізь призму хати, яка стала прихистком та надією

Валерія Цапліна

(Ніжинська гімназія №13)

Ми сильні, вільні, коли не поруч, а разом! Голокост: ще одна історія порятунку

Диплом за І місце

Юлія Никончук

(Пісківський ліцей імені Героїв-земляків)

«Пам`ятайте про нас»: меморіалізація Голокосту на Рівненщині

Диплом "За найкращу мультимедійну роботу"

Інна Івахницька

(Черкаська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №32)

Інформаційно-пізнавальний ресурс (сайт) «Праведники народів світу Черкащини»

 

Диплом "За оригінальне втілення творчої ідеї"

Аріна Костенко

(Ліцей «Ерудіт» Первомайської міської ради)

Безвихідь

Диплом "За активну громадянську позицію"

Дарина Ніколаєва

(Науковий ліцей при Житомирському державному університеті ім. Івана Франка)

Єврейські сторінки історії Житомира

Диплом учасника Фіналу Конкурсу

Катерина Гольник, Олег Колчаєв, Семен Малашенко, Іван Соловйов

(Криворізький ліцей № 77)

“Німецький урок” ексклюзивна серія освітнього серіалу «Історичні роздуми»

Софія Насалик

(Тернопільський ліцей №21 – спеціалізована мистецька школа імені Ігоря Герети)

Втрачене дитинство

Назар Москалець

(Козелецький ліцей № 3 Козелецької селищної ради)

Євреї та українці: міжетнічні відносини на Козелеччині напередодні та в роки Другої світової війни

Анна Бердник

(Київська гімназія «Академія»)

«Якби груша могла говорити…» (З історії родини Праведника народів світу Іщенка Станіслава Йосиповича)

Анастасія Леонова

(Харківський ліцей мистецтв № 133)

Потяг життя

Варвара Герасименко

(Полтавська загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів № 5)

Страшне, болюче колить, душить і пече та безжально у мить рве. Шоа

Катерина Гончаренко (Миколаївська обл.)

(Ліцей « Перспектива» Доманівської селищної ради)

Матері Голокосту

Вчителі

Диплом за ІІІ місце

Євген Мороз

(Миколаївська гімназія №29)

Геноцид ромів (циган) – осмислення та пам’ять від 1944 й до сьогодні

Євген Ашортіа

(Харківський ліцей мистецтв № 133)

Права людини та формування культури демократії

Юлія Нужа

(Олександрівський ліцей імені Івана Буряка)

Віртуальний практикум «Голокост на Україні. Пропаганда через пресу агресора»

 

Диплом за ІІ місце

Валентина Ободовська, Світлана. Пастух

(Одеський ліцей № 7)

Урок дослідницького та комунікаційного характеру з теми свободи й вибору. Жіночий досвід переживання Голокосту (за історіями Едіт Егер «Вибір», «Дар»).

Бінарний урок з громадянської освіти та української літератури

Лілія Волянюк

(Борщівський ЗЗСО І-ІІІ ст. ім. Я.П.Горошка)

Інтегрований STEM-урок з елементами арт-методики «На кінчиках пальців»: «Жовті нарциси – символ памʼяті про повстанців у Варшавському гетто»

Світлана Назаренко

(Розумівська гімназія «Темп»)

Вебсайт «Світ тримається на праведниках»

 

Диплом за І місце

Наталія Кваша, Євгенія Грищенко

(Київський професійний коледж «Синергія»)

Стокгольмський форум 2000 р. та вивчення історії Голокосту. Історичні уроки Голокосту та сучасні проблеми толерантності

Дарія Ольховецька

(Уманський ліцей №2)

Спогади одного міста. Методична розробка уроку для учнів 6-8 класів на прикладі історії

Диплом"За найкраще втілення педагогічниої ідеї"

Людмила Білоус

(Мелітопольський ліцей № 24)

Терезінський метелик: мозаїка пам’яті про Петра Гінца (Історія одного життя в контексті Голокосту)

Диплом "За найкращу організацію музейного простору з історії Голокосту"

Людмила Гуменюк

(Літинський Музей історії Голокосту)

Біль перенесений через роки

Диплом "За найкращу творчу роботу"

Сергій Фонталін

(Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 29)

Болючі спогади


Диплом "
За педагогічну майстерність"

Аліна Денисова

(Добропільський НВК «Гімназія – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1»)

Кінокаталог фільмів про Голокост (для використання на уроках історії та під час виховних заходів) з методичним супроводом

Ольга Сербін

(Калуський ліцей імені Дмитра Бахматюка)

Урок мовленнєвого розвитку. Ознайомлення із оцінювальними жанрами (похвала, осуд, рецензія, характеристика) та практичне їх застосування

Олена Москаленко

(Полтавський політехнічний фаховий коледж)

Графічні новели та комікси як ‘‘пігулка’’ у викладанні чутливих тем на уроках історії

Михайло Козаченко

(Криворізький ліцей № 77)

Віртуальна екскурсія емпатійного,особистісного характеру

Диплом "За активну громадянську позицію"

Людмила Хомік

(Ратнівський ліцей №1 імені Героя України Едуарда Камардіна)

Освітні матеріали для позаурочних заходів із вивчення локальної історії на Волині


Диплом учасника Фіналу Конкурсу

Вікторія Котішевська

(Подільський медичний фаховий коледж)

Сторінка Голокосту Подільського району. Балтське гетто

Інна Левченко

(Ліцей «Ерудіт» Первомайської міської ради)

Лепбук «Бабин Яр. Біль закатованих вчить цінувати свободу…» Методична розробка для учнів 8-11 класів

Інна Ханчук, Оксана Янкович Хмельницький

(Хмельницька середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №24)

Конспект компаративного уроку (українська та зарубіжна літератури) за творами Григора Тютюнника «Климко» та Джона Бойна «Хлопчик в смугастій піжамі»

Євгенія Гуртова

(Смілянський центр підготовки і перепідготовки робітничих кадрів)

Використання інтерактивних робочих аркушів для вивчення Другої світової війни і Голокосту

Ірина Василько

(Липницький заклад загальної середньої освіти І – ІІІ ступенів)

Вірші «Львів сорок першого року…», «Танго смерті

Наталія Данилів, Володимир Бернштам

«Бабині яри» України крізь призму візуальних джерел